zondag 9 januari 2011

Huisgenoten.

Toen mijn voormalig huisgenoot een halfjaartje geleden z'n biezen pakte, liet hij 'n wit hoogpolig vloerkleed voor me achter. Hij wilde hem niet meer, mij leek het wel 'n gezellige aanvulling op m'n wat karige inrichting. 'n Klein nadeel van het uit een welbekende Zweedse woonwinkel afkomstige kleed was echter dat hij nogal "verhaarde." In de vijf jaar dat het ding op de bovenverdieping van onze Zuilense bovenwoning heeft gelegen heeft hij gezorgd voor een niet-aflatende stroom van witte pluis, die zich door het hele huis verspreidde en zo menig stofzuigerzak in recordtempo heeft gevuld. En hij heeft z'n wilde haren nog steeds niet verloren.
Wat me op een idee bracht.




















De witte dotten pluis leenden zich na het nodige pulkwerk uitstekend als dubbingmateriaal. En met de toevoeging van een goudkleurig ribje en een wit staartje ontstond -jawel- de huisgenoten-nimf. Het materiaal voor het staartje werd namelijk geleverd door mijn allernieuwste huisgenoot, sinds afgelopen woensdagavond woonachtig op hetzelfde adres als ik.

























Zoals deze foto laat zien is het selecteren van de juiste haren voor deze nimf een klusje dat de nodige aandacht en toewijding vereist.

Op dit nimfje -of eigenlijk meer een klein streamertje, aangezien hij in het water waarschijnlijk het meest op een speldaasje zal lijken- moet deze zomer toch wel een baars of winde te pakken zijn, lijkt me.

5 opmerkingen:

  1. Een "Cats whisker" is het nog niet, maar daar kan, met wat goede wil vast ook voor gezorgd worden! Waar hebben ze die snorharen anders voor in dit stadia van hun evolutie?
    Mooie nymph! (hoe gaat het binden?

    -Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het binden gaat redelijk. (zie vorige post). Voor de schoonheidsprijs gaan ze voorlopig niet en ik heb nog ruzie met m'n whip finisher, maar ik vermaak me er vooralsnog prima mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Pieter!

    Leuk dat je ook een blog hebt =)
    Zeker interessante verhalen heb je ook al geschreven!
    We zien en spreken elkaar natuurlijk niet bijster veel, maar wellicht dat we zo wat contact kunnen houden =)

    Liefs,
    Je nichtje Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whip-finishen doe ik nooit. Gewoon 2 of 3 halve steken, druppeltje lak (of secondenlijm!) et voila.;-)
    Die nymphjes zien er prima uit. Zeker weten dat ze vis gaan vangen!

    -Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gewoon brij wol als dubbing werkt ook prima. is te krijgen in alle kleuren van de regenboog en daar tussen.
    Tegenwoordig is het allemaal syntetisch, en met een zelf gemaakt borsteltje van een ijslolly stukje en een stukje van de haakjes kant van klittenband kun je zelfs ook kleuren mengen.

    Die bol wol raakt echt niet op geloof me.

    Maar altijd mooi, hulp van huisgenoten ;)

    BeantwoordenVerwijderen