maandag 29 november 2010

Oud papier deel 1.

Ik heb een zwak voor oud papier. En dan met name bedrukt oud papier. En dan het liefst bedrukt met allerhande schema's, priegelige pentekeningen en gerasterde zwart-wit of duotone foto's, als het even kan met een klein beetje moiré. Ik ben geen fanatieke verzamelaar, maar als ik voor wat kleingeld een aan bovenstaande criteria voldoend biologieboek, vogelgidsje, machinegeweerhandleiding of tractoronderdelencatalogus tegenkom op een rommelmarktje pak ik die graag mee. Het behoeft neem ik aan geen verdere uitleg dat ik een speciaal zwak heb voor oude catalogi met vispullen en aanverwanten. In de loop der jaren heb ik er een handjevol bij elkaar gescharreld, vrijwel allemaal gevonden op eBay. Stuk voor stuk prachtige boekwerkjes vol oude hengels, reels, molens, lijnen, kunstaasjes en allerhande accessoires. Nostalgisch en bij vlagen hilarisch. Ik heb vanavond de eerste maar eens onder de scanner gelegd. De uit 1979 stammende catalogus van het Amerikaanse outdoor-warenhuis Cabelas. Het zal u niet verbazen dat de cover me tot de aankoop deed overgaan. Enjoy the ride!















































Met een gezellig zwammenprintje, voor een extra dimensie aan de ontlastingsbeleving!













"Michael, wat is dat?"

























Hier is over nagedacht. Ik vraag me alleen wel af door wie. Spare sideburns not included.



















"Brokeback sure got us good, don't it?"





















Reetjes jagen anno 1979.

Wordt zeker vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten