zaterdag 5 februari 2011

Meer oud papier. Is het nou al eens lente?

Februari, in mijn boek steevast de langste maand. En hoewel we na een korte vorstdip alweer een paar dagen tegen de tien Celsius aanschurken in de middaguren, is het toch echt nog anderhalve maand tot de idus van maart. Ik reken er op dat ik rond die dag voor het eerst dit jaar een paar witte boterhammen sta te verscheuren voor een sluis hier in de buurt, in de hoop de vlokken kort daarna van de oppervlakte gezogen te zien worden door de nog wat schuwe vis die z'n achternaam te danken heeft aan dit ijkpunt in mijn visjaar. Extatisch als gevolg van de serotoninestoot die deze aanblik met zich meebrengt zal ik de rest van het onderweg opgepikte halfje wit opvoeren aan de slurpende grootmuilen en uiteindelijk met pretoogjes huiswaarts gaan in de wetenschap dat het vanaf dit moment alleen nog maar mooier wordt.

Tot dat moment zal mijn visjaar voorlopig nog hoofdzakelijk uit verlangen en voorpret bestaan. Voorpret rond de aankomende avonden aan de Vecht, voorpret om het later dit voorjaar geplande weekend vliegvissen in Luxemburg en verder een diepgeworteld algemeen verlangen naar alle mooie momenten die het komende jaar ongetwijfeld gaat brengen.

Maar omdat het zover nog niet is eerst nog maar wat anders tussendoor. Tijdens het neuzen op het internet liep ik onlangs tegen een catalogus van Albatros uit het seizoen 1985/86 aan. Albatros Hengelsport, wie is er niet groot mee geworden? Als jochie van 12 droeg ik in elk geval het bekende zwartgele viskoffertje al bij me en ik heb dan ook met veel plezier dit boekwerkje doorgespit. Ik kan er ongetwijfeld nog wel meer over schrijven, maar neem vanaf hier graag m'n toevlucht tot beeldmateriaal.

























Waarde f 8,50, maar voor de sportvisser GRATIS. Let u tevens op het breiwerkje.





















"Ja zoon, sinds je moeder van me gescheiden is kunnen we onze visrommel gewoon lekker in de woonkamer laten slingeren. Ha! Die het laatst lacht!"

























...

























Zeg Joke, als jij je nou eens lekker bij je breiwerkje houdt. Daar wordt die stoel ook een stuk gelukkiger van denk ik.

























Eén van de meer tot de verbeelding sprekende advertenties. Ik werd er in elk geval even stil van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten